Hoe presenteert u folders op uw kantoor?

U wilt uw klanten altijd zo goed mogelijk informeren. Folders, brochures en flyers zijn een veelgebruikte manier om informatie over uw bedrijf, producten en/of diensten over te brengen. U kunt er waarschijnlijk meerdere brochures mee vullen; een brochure over uw bedrijf in het algemeen en verschillende brochures per dienst of product. Maar hoe kunt u al deze brochures vervolgens presenteren? Met de volgende tips kunt u een paar ideeën opdoen.

Netjes gesorteerd

Ten eerste is het belangrijk dat de brochures en folders netjes geordend worden. Leg ze niet zomaar op een paar stapeltjes op een bijzettafeltje. De losse boekjes blijven niet makkelijk liggen, ze zullen al snel door elkaar schuiven waardoor het er rommelig uit gaat zien. Hiermee maakt u geen goede indruk wanneer er iemand voor de eerste keer binnenkomt. Zet ze dus in folderbakjes of rekken.

Grote folderrekken

In een grotere ruimte past een folderrek goed. Dit rek staat op de grond en kan eenvoudig geplaatst worden waar u maar wil. Er zitten meerdere vakken in waar een stapeltje brochures in past. Deze liggen er schuin in zodat de voorkant goed zichtbaar is. En als het later handiger is om het rek op een andere plek te zetten dan is hij makkelijk te verplaatsen.

Folderbakjes op de balie

Op een balie kunt u kleinere folderbakjes plaatsen. Een bezoeker meldt zich vrijwel altijd aan de balie, dan valt meteen het oog op uw folders. In het folderbakje staan ze netjes rechtop, wat uitnodigt er een te pakken. U kunt een folderbakje met één vak kiezen of een bakje met meerdere vakken zodat folders over verschillende onderwerpen gescheiden worden.

Folderbakjes aan de muur

Om ruimte op de balie of tafels te besparen kunt u wandfolderhouders gebruiken. Deze zijn vrijwel hetzelfde als de bakjes voor op de balie, met bijvoorbeeld één of meerdere vakken. Alleen kunt u deze aan de muur bevestigen. Voor elke ruimte is er dus wel een passend folderrek of folderbakje.